SEO optimering

Med organisk søgemaskineoptimering sørger vi for, at det er netop din hjemmeside målgrupperne finder, når de søger det du tilbyder. Med søgemaskineoptimering får man fat i de forbrugere som på eget initiativ har søgt efter de produkter eller ydelser, man som virksomhed tilbyder.  

Kunsten er at få fat på dem, der har behovet. Det kan vi hjælpe dig med! Hvis kunderne ikke kan finde dig, kan de heller ikke handle hos dig. Og hvad nytter det at have en smuk bruger optimeret hjemmeside med absolut fremragende produkter eller ydelser til konkurrencedygtige priser, hvis ingen potentielle kunder har en chance for at vide det?

Søgemaskineoptimering eller SEO er for mange virksomhedsejere et velkendt emne. Nogle kender til det fordi de forsøger at få flere af de eftertragtede topplaceringer, enten på egen hånd eller med hjælp fra professionelle virksomheder. Andre kender til søgemaskineoptimering, fordi de løbende bliver kontaktet af virksomheder som ønsker at bidrage med deres assistance.

Søgemaskineoptimering er teknisk og it-relateret men højst effektiv markedsføring. Søgemaskinerne er nemlig afsætningskanaler hvor forbrugerne får dækket deres købsbehov, så værdien ved at være velrepræsenteret er enorm. 

 

Når alt kommer til alt handler søgeoptimering om synliggørelse. Og netop synliggørelse er afgørende for enhver virksomhed, næsten uanset hvilken branche den befinder sig i. Om du er en lille blomsterhandler i Roskilde, eller om du repræsenterer en stort og velkendt brand. At være synlig som virksomhed er vigtigt, uanset om du har en fysisk eller en webbaseret butik. 

 

Fordelen ved SEO

En af de store fordele ved søgeoptimering og anden online markedsføring er, at det er målbart. Faktisk kan du måle omsætningen fra Googles organiske resultat. Dette kan bl.a. gøres med Google Analytics. Vi anbefaler at man i rapporten der genereres, eksperimenterer med at filtrere firmanavnet fra. På den måde får man et billede af omsætningen baseret på køb foretaget af forbrugere uden loyalitetsforhold til ens virksomhed. Vær dog opmærksom på, at det ikke er alle forbrugere, der foretager købet med det samme. Mange undersøger terrænet først og køber så senere. 

Google ønsker søgeren det bedste! Det skal ikke lyde helligt, men sandheden er, at Google er afhængig af at levere gode resultater for dens søgere. Nøgleordet er relevans. Forbrugeren søger ud fra et behov der skal dækkes. For kontinuerligt at fastholde din markante position er Google derfor nødt til løbende at rette i den algoritme der ligger bag de resultater vi får, når vi søger. 

For nemhedens skyld kan SEO forklares med få ord: SEO øger tilstrømningen af trafik til din side. 

 

Facebook     

Få skræddersyet din annoncering Facebook, så den matcher dine KPI’er og skalerer din forretning.   

Vi hjælper dig hele vejen fra idé og strategi til eksekvering og evaluering, så din Facebook annoncering skaber markante resultater – hvad enten du ønsker øget omsætning, branding eller kunder i butikken.  

Vi skræddersyr Facebook annoncering ud fra data om brugeradfærd, så dine annoncer rammer plet hos de mest attraktive brugere – og giver konverteringer.  

Facebook annoncering er en af de absolut mest kosteffektive markedsføringskanaler, som du kan finde.  Hvis din ambition er at ramme specifikke målgrupper baseret på demografi og interesser, så er Facebook annoncering et solidt valg.  

Facebook er en klassisk ”push-marketing” kanal, hvor du identificerer målgrupper og skubber dine annoncer frem. Det kan sammenlignes med processen i valg af radio, tv-reklame, busreklame m.m. som du vælger, fordi du satser på din målgruppe vil møde disse reklamer på deres vej eller i dagligstuen. Forskellen er bare, at Facebook vinder på både annonceringspris og segmenteringsmuligheder.   

Med Facebook kan du målrette dig den kvindelige studerende på 18-19 år, som interesserer sig for mode og bor i Aarhus C. Du kan også måle dig den mandlige frisør fra 30-45 år i et geografisk afgrænset industriområde. Du kan målrette mod præcis din målgruppe.   

 

Hvordan vi arbejder med Facebook annoncering 

Der er klar proces, når vi udvikler din plan for Facebook annoncering. Vi starter med at tale om dine målsætninger og derfra i fællesskab laver en plan. Handler det om at eksponere dit brand, eller få likes til din FB-side? Eller er det flere konkrete kundehenvendelser, som du søger? 

Ud fra din målsætning, så får vi identificeret de rigtige målgrupper og påbegynder den tekniske opsætning og tracking. Vi hjælper også med at udforme annoncerne både skriftlig og visuelt. Efter opsætning overvåger vi annoncering og optimerer løbende på denne, så dine kunder ser din forretning på de sociale medier. 

 

Instagram 

Instagram annoncering er en nem måde at få besøgende på din hjemmeside, men ønsker du besøgende som konverterer, så kræver det ofte en del “best practices” og data om dine eksisterende eller potentielle kunder.  

 

Hvordan annoncerer man på Instagram?  

Der er som udgangspunkt to måder at annoncere på Instagram. Udover disse kan man også styre annonceringen med tredjeparts værktøjer. Annoncering gennem Instagram appen  –  Gennem Instagram appen kan du “booste” dine opslag og dermed få dem ud til flere personer. Det er dog her du får mindst ud af dine annoncekroner. Vi vil klart anbefale at få oprettet en Facebook Business Manager og en annonceadministrator.  Hvis du ikke på nuværende tidspunkt kan overskue at oprette den, så kan du bruge annonce-funktionen direkte i Instagram til at få flere til at interagere med dine opslag. Vi vil dog ikke anbefale den, hvis du ønsker at skabe køb på dit website eller lignende. 

Annoncering gennem Facebook’s annonceadministrator – Gennem Facebook’s annonceadministrator får du de bedste mulighedere for at annoncere på Instagram. Det skyldes at du her får de mest optimale målretningsmuligheder, optimeringsmuligheder og muligheder for at tilpasse dit billede- og videoindhold.      

 

Hvor vises Instagram annoncer?  

Dine Instagram annoncer vises på en af Instagrams to placeringsmuligheder: Instagram Nyheder eller Instagram stories. Instagram Nyhedsfeed  Instagram nyhedsfeed giver dig mulighed for at placere dine annoncer i nyhedsfeedet, hvor den dit billede eller din video, samt en kort tekst vises indtil at brugeren aktivt går videre. Dette minder dermed forholdsvist om nyhedsfeedet fra Facebook, LinkedIn, Twitter m.fl. hvor du kan like, kommentere og dele indhold, som lægges op fra dem/det du følger. Instagram adskiller sig dog fra de fleste andre lignende platforme ved at du kun ser indhold fra dem/det du følger, samt naturligvis annoncer.  

 

Instagram Stories 

Instagram Stories er en nyere mulighed som giver brugere mulighed for at vise tidsbegrænset indhold, som slettes efter 24 timer. Dette giver også annoncører mulighed for at få vist en sekvens, som fremkommer mellem de stories, som brugeren får vist fra personer som han/hun følger på Instagram.  Instagram Stories er en nyere mulighed som giver brugere mulighed for at vise tidsbegrænset indhold, som slettes efter 24 timer. Dette giver også annoncører mulighed for at få vist en sekvens, som fremkommer mellem de stories, som brugeren får vist fra personer som han/hun følger på Instagram.    

 

Hvad er prisen for Instagram annoncering?  

Prisen for annoncer på Instagram fungerer som en auktion. Du angiver hvor meget du ønsker at bruge dagligt eller indenfor en bestemt periode, men kan også angive hvor meget du ønsker at give pr. resultat. Resultatet defineres ud fra din målretning, så prisen du ønsker at byde pr. resultat er naturligvis afhængig af om du målretter efter klik eller konverteringer.  Auktionen er baseret på målgruppen du ønsker at nå ud til og vinderen af auktionen defineres overordnet set ud fra 3 parametre:  

 

– Bud 

– Estimerede handlingsrater 

– Annoncens kvalitet og relevans 

 

Hvis din annonce får negativ feedback kan det mindske annoncens værdi og resultere i højere pris pr. resultat, men hvis der omvendt vises stor interesse for din annonce, kan det øge annoncens værdi og resultere i lavere pris pr. resultat. Instagram annoncering vinder større og større indpas hos virksomheder der vil markedsføre sig på nettet.